
Deadlock otrzymał ogromny patch, który zmienia niemal każdy aspekt gry: od balansu postaci, przez mechaniki walki, po działanie itemów i elementy mapy. Poniżej znajdziesz poprawione, przetłumaczone i uporządkowane notatki z aktualizacji.
[General]
- Mid Boss HP – Bazowe HP zwiększone z 6725 do 12500, wzrost odrodzenia HP na minutę z 470 do 200.
- Reworked Rejuv reward:
- Nie wzmacnia już trooperów.
- Po śmierci dropi 3 Rejuvy (4 przy kolejnych zabójstwach Mid Bossa).
- Zebranie kryształu przywraca Cię do życia po 3 s. Jeśli masz już buff, kolejny kryształ przekazywany jest najbliższemu sojusznikowi. potem ostatniemu martwemu sojusznikowi
- Buff daje: +20% Max HP, +20% Fire Rate, +15% Spirit Damage, natychmiast daje pełne leczenie, trwa do 7 minut.
- Śmierć z buffem nie liczy się jako kill/death i nie daje nagród.
- Mantling melee – atak wręcz podczas wspinaczki nie stunuje, zamiast tego nakłada slow: 80% → 20% w 2s.
- Rope debuff – po otrzymaniu obrażeń od gracza wspinaczka po linie spowalnia o 40% na 4s, efekt działa tylko na linach i zanika w ostatniej sekundzie.
- Nieznaczne zmniejszenie zakresu obrotu podczas wykonywania silnego ataku wręcz
- Light Melee Base Damage – -20% (wyjątki: Viscous, Calico, Bebop).
- Heavy Melee cooldown: 0.9s → 1.0s; przy chybieniu: 0.9s → 1.3s.
- Parry – czas trwania stuna nie jest skracany przez debuffy, bonus damage działa na wszystkie typy obrażeń (z 35% do 30%).
- Szybkość dashy (różny czas ukończenia dash, ten sam dystans):
- Grupa 1 (+5%): Ivy, Haze, Holliday, Calico, Grey Talon, Paradox
- Grupa 2 (-5%): Seven, Mirage, Lash, Yamato, Pocket, Viscous, Vyper, Warden, Vindicta, Sinclair, Wraith, Infernus, Lady Geist
- Grupa 3 (-15%): Mo & Krill, Abrams, Shiv, Dynamo, Bebop, Kelvin, McGinnis
- Usunięto teleportery za walkerami.
- Trooper spawn: co 25s po 20 min (wcześniej 30s).
- Trooper: wzrost nagród: 1.5 → 1.2.
- Usunięto bounce pady na dachu Nursery/Fish Market prowadzące z powrotem na Mid.
- Zaktualizowano podział dusz na sojuszników na jednej linii: z 100/65/30/20/15/11% do 100/65/28/15/12/8%.
- Zmniejszono przyrost dusz na minutę w boxach z 2,6 do 2,0
- Comeback mechanic zostało troche osłabione
- Nagrody za dżungle: +15% (Tier 3 +25%).
- Tier 2 respawn: 360s → 420s (+17%).
- Tier 3 respawn: 480s → 600s (+25%).
- Automaty:
- obrażenia od uderzenia: 40 → 60.
- Premia za Heavy melee daje 4 buffy a nie 3.
- Nagrody za bohaterów są teraz zmniejszane w zależności od liczby graczy, podobnie jak w przypadku mechaniki trooperów. (Oznacza to, że zabijanie jest mniej efektywne/nagradzające, gdy jest to duża grupa; 1/2/3/4/5/6 graczy = 100/100/90/85/80/75%)
- Zmniejszono spowolnienie ruchu podczas strzelania z -30% do -25%
- Boczne Walkery HP: +10%.
- Objectives nie mają już 20-25% odporności na Spirit
- Następujące umiejętności zadają teraz 50% obrażeń objectivom: Last Stand, Storm Cloud, Hyper Beam, Heavy Barrage
- Predkość trooperów: Zwiększono prędkość chodzenia z 6,1 do 6,3. Zwiększono sprint z 11 do 13
- Zmiany w respawnie: (19 min z 40 s do 35 s, 30 min z 80 s do 75 s, 40 min to nadal 85 s)
- Zipline Knockdown: gracze spadają pionowo w dół, stun zaczyna się liczyć przy kontakcie z ziemią.
- Zipline stun duration: 3s → 2.5s.
- Dodano nowy interfejs użytkownika HP, pokazujący oczekiwane leczenie (dotyczy to np. umiejętności biernej Abramsa)
[Weapon Items]
- Restorative Shot:
- Leczenie od NPC zmniejszone z 20 do 15
- Obrażenia od broni zmniejszone z 8% do 6%
- Fleetfoot & Melee Charge: Odporność na pociski zmniejszona z 10% do 6%
- Spirit Shredder Bullets: Spirit Resist Reduction -7% → -8%
- Slowing Bullets: After buildup is achieved, debuff duration is refreshed rather than starting buildup again. Po nabiciu strzały odświeżają debuff zamiast go nabijać od nowa
- Swift Striker: Fire Rate 18% → 20%
- Express Shot: podstawowy weapon damage 165% → 185%
- Toxic Bullets: Obrażenia zmniejszone z 2,5% maks. HP do 2,1%. Teraz skalują się z spirit power (0,005%)
- Berserker: Bullet Resist 16% → 8%
- Blood Tribute:
- Healing Reduction -50% → -40%
- Regeneracja poza walką: Teraz +4
- Active Move Speed: 1.75 → 2
- Weighted Shots:
- Bullet Velocity -25% → -30%
- Stamina Recovery -10% → -20%
- Hunter’s Aura: now grants +1 Sprint
- Spirit Rend: Redukcja Spirit Resist -7% → -8%
- Crushing Fists: Bullet Resist 20% → 12%, Odległość Heavy Melee +70% → +60%
- Armor Piercing Rounds: Szansa 60% → 50%
- Shadow Weave:
- Czas trwania 25s → 18s
- Cooldown 40s → 32s
- Zapewnia +25% Melee Damage po pojawieniu
- Capacitor: Damage 45 → 50
- Spellslinger: Czas trwania buffa 10s → 14s
[Vitality Items]
- Guardian Ward: Cooldown 45s → 40s
- Weapon Shielding / Spirit Shielding:
- Barrier 400 → 325
- Nie skaluje się z Spirit Power
- Skaluje się z poziomem (+4)
- Return Fire:
- Bullet Resist 10% → 6%
- Zwrócone Bullet Damage 60% → 50%
- Zwrócone Spirit Damage 30% → 25%
- Veil Walker: Cooldown 14s → 12s
- Metal Skin: Cooldown 24s → 20s
- Debuff Remover:
- Bonus HP 125 → 100
- Cooldown 45s → 50s
- Trophy Collector: Poza walką regeneracja 2 → 3.5
- Spirit Resilience: Spirit Resist 30% → 25%
- Divine Barrier: Cooldown 45s → 40s
- Cheat Death: Poprawiono śmierci od niektórych umiejetnośći (Sowa/Shiv)
[Spirit Items]
- Rusted Barrel: Redukuje Bullet Resist o 5%, Cooldown 25s → 20s
- Suppressor: Redukcja Fire Rate -35% → -30%
- Cold Front: Spirit Resist 10% → 6%
- Slowing Hex: Czas trwania 3s → 3.5s
- Bullet Resist Shredder: -12% → -13%
- Spirit Sap:
- Redukcja Spirit Power -15 → -18
- Zasięg 30m → 40m
- Bonus HP 50 → 75
- Disarming Hex: Cooldown 25s → 20s
- Surge of Power:
- Cooldown 8s → 14s
- Czas trwania 6s → 8s
- Fire Rate +20% → +22%
- Spirit Power +25 → +28
- Tankbuster: Ignoruje Spirit Resist, damage 6% → 5%
- Decay: Damage 2.4% → 2.6%
- Scourge: Szybkość pocisku 800 → 1600
- Focus Lens: Cooldown 28s → 25s
- Vortex Web: Szybkość pocisku 1800 → 2400
[Heroes]
Bebop
- Nie zapewnia już +10% odpornośći na Bullet Resist.
- Teraz zyskuje +0,3% Bullet Resistance za poziom.
- Exploding Uppercut T2: Weapon Damage +50% → +40%, Czas trwania 12s → 9s.
- Grapple Arm T1: Weapon Damage +25% → +20%, Czas trwania 10s → 6s.
Dynamo
- Kinetic Pulse: Wysokość obrazeń 0.5m → 0.7m.
Grey Talon
- Spirit Snare Curse Czas trwania: 1.75s → 2s.
- Guided Owl cooldown: 135s → 120s.
Kelvin
- Arctic Beam T3 nie odbija się już od celów.
Lady Geist
- Essence Bomb nie przykleja się już do jednostek.
- Cooldown: 10.5s → 14.5s.
- Promień: 7m → 9m.
- T1 zmieniono z „+2 m promienia” na „-4 s Cooldown”.
- Prędkość pocisku +25%.
McGinnis
- HP za poziom: 56 → 52.
- Spectral Wall: poprawka błędu celowania w schody, zaktualizowana cząsteczka podglądu, teraz obsługuje kompensację opóźnień, ściana wybucha w miejscu podglądu po ręcznej detonacji.
- HP turretów za poziom: 12 → 10.
Mirage
- Podstawowy bullet damage: -10%.
Paradox
- Skalowanie od Bullet damage: +10%.
- Początkowe obrażenia od Affliction Aktualny % obrażeń od HP: 10% → 12%.
Shiv
- Rage narasta teraz tylko od graczy zadających obrażenia.
- Rage build-up dla wszystkich rodzajów obrażeń: +20%.
- Czas trwania Rage decay: 9s → 12s.
- Czas trwania Bloodletting: 12s → 6s.
- Bloodletting cooldown: 60s → 45s.
- Bloodletting damage cleave: 30% → 40%.
- T1/T2 zamieniono.
- T3 Bloodletting: +20% → +35%.
Seven
- Podstawowa prędkość ruchu: 7.1 → 6.9.
- Skalowanie move speed spirit: 0.023 → 0.02.
- Power Surge T1/T2 zamieniono.
- Storm Cloud cooldown: 170s → 180s.
- Skalowanie Storm Cloud Spirit Power: 0.7 → 0.65.
- Storm Cloud DPS: 95 → 90.
- Storm Cloud T3: +65 → +60.
Vindicta
- Crow T1 odbicie nie odbija się już od objectivów.
- Stake T3: +2m → +1m.
Viscous
- Puddle Punch cooldown: 30s → 24s.
- Puddle Punch T3 cooldown: 11.5s → 12s.
Warden
- Podstawowy Bullet damage: 17 → 15.
- Wzrost Bullet damage: 0.38 → 0.44.
- DPS: 74 → 70.
- Kradzież życia w trybie Last Stand przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami: 15% → 10%.
Wraith
- Bullet damage: 4.95 → 5.115.
- Wzrost Bullet damage: 0.18 → 0.175 (maks. bez zmian).
Yamato
- Alt Fire podstawowy damage: 63.36 → 50.
- Alt Fire rosnie z poziomem (+0.7).
To długo oczekiwana aktualizacja Deadlocka – wszystkie dotychczasowe poradniki mogą być już nieaktualne! Czas na nowe buildy, strategie i analizy.
Deadlock Polska – co Wy na to?
Co sądzicie o tej aktualizacji? na plus, na minus? Czekacie na publiczną betę? Podzielcie się opinią na Discordzie!
Obserwuj Deadlockownia.pl oraz nasz kanał YouTube, żeby być na bieżąco.