Deadlockownia

Deadlock: Balance update – Lipiec 2025

Deadlock otrzymał ogromny patch, który zmienia niemal każdy aspekt gry: od balansu postaci, przez mechaniki walki, po działanie itemów i elementy mapy. Poniżej znajdziesz poprawione, przetłumaczone i uporządkowane notatki z aktualizacji.

 


[General]

  • Mid Boss HP – Bazowe HP zwiększone z 6725 do 12500, wzrost odrodzenia HP na minutę z 470 do 200.
  • Reworked Rejuv reward:
    • Nie wzmacnia już trooperów.
    • Po śmierci dropi 3 Rejuvy (4 przy kolejnych zabójstwach Mid Bossa).
    • Zebranie kryształu przywraca Cię do życia po 3 s. Jeśli masz już buff, kolejny kryształ przekazywany jest najbliższemu sojusznikowi. potem ostatniemu martwemu sojusznikowi
    • Buff daje: +20% Max HP, +20% Fire Rate, +15% Spirit Damage, natychmiast daje pełne leczenie, trwa do 7 minut.
    • Śmierć z buffem nie liczy się jako kill/death i nie daje nagród.
  • Mantling melee – atak wręcz podczas wspinaczki nie stunuje, zamiast tego nakłada slow: 80% → 20% w 2s.
  • Rope debuff – po otrzymaniu obrażeń od gracza wspinaczka po linie spowalnia o 40% na 4s, efekt działa tylko na linach i zanika w ostatniej sekundzie.
  • Nieznaczne zmniejszenie zakresu obrotu podczas wykonywania silnego ataku wręcz
  • Light Melee Base Damage – -20% (wyjątki: Viscous, Calico, Bebop).
  • Heavy Melee cooldown: 0.9s → 1.0s; przy chybieniu: 0.9s → 1.3s.
  • Parry – czas trwania stuna nie jest skracany przez debuffy, bonus damage działa na wszystkie typy obrażeń (z 35% do 30%).
  • Szybkość dashy (różny czas ukończenia dash, ten sam dystans):
    • Grupa 1 (+5%): Ivy, Haze, Holliday, Calico, Grey Talon, Paradox
    • Grupa 2 (-5%): Seven, Mirage, Lash, Yamato, Pocket, Viscous, Vyper, Warden, Vindicta, Sinclair, Wraith, Infernus, Lady Geist
    • Grupa 3 (-15%): Mo & Krill, Abrams, Shiv, Dynamo, Bebop, Kelvin, McGinnis
  • Usunięto teleportery za walkerami.
  • Trooper spawn: co 25s po 20 min (wcześniej 30s).
  • Trooper: wzrost nagród: 1.5 → 1.2.
  • Usunięto bounce pady na dachu Nursery/Fish Market prowadzące z powrotem na Mid.
  • Zaktualizowano podział dusz na sojuszników na jednej linii: z 100/65/30/20/15/11% do 100/65/28/15/12/8%.
  • Zmniejszono przyrost dusz na minutę w boxach z 2,6 do 2,0
  • Comeback mechanic zostało troche osłabione
  • Nagrody za dżungle: +15% (Tier 3 +25%).
  • Tier 2 respawn: 360s → 420s (+17%).
  • Tier 3 respawn: 480s → 600s (+25%).
  • Automaty:
    • obrażenia od uderzenia: 40 → 60.
    • Premia za Heavy melee daje 4 buffy a nie 3.
  • Nagrody za bohaterów są teraz zmniejszane w zależności od liczby graczy, podobnie jak w przypadku mechaniki trooperów. (Oznacza to, że zabijanie jest mniej efektywne/nagradzające, gdy jest to duża grupa; 1/2/3/4/5/6 graczy = 100/100/90/85/80/75%)
  • Zmniejszono spowolnienie ruchu podczas strzelania z -30% do -25%
  • Boczne Walkery HP: +10%.
  • Objectives nie mają już 20-25% odporności na Spirit
  • Następujące umiejętności zadają teraz 50% obrażeń objectivom: Last Stand, Storm Cloud, Hyper Beam, Heavy Barrage
  • Predkość trooperów: Zwiększono prędkość chodzenia z 6,1 do 6,3. Zwiększono sprint z 11 do 13
  • Zmiany w respawnie: (19 min z 40 s do 35 s, 30 min z 80 s do 75 s, 40 min to nadal 85 s)
  • Zipline Knockdown: gracze spadają pionowo w dół, stun zaczyna się liczyć przy kontakcie z ziemią.
  • Zipline stun duration: 3s → 2.5s.
  • Dodano nowy interfejs użytkownika HP, pokazujący oczekiwane leczenie (dotyczy to np. umiejętności biernej Abramsa)

[Weapon Items]

  • Restorative Shot:
    • Leczenie od NPC zmniejszone z 20 do 15
    • Obrażenia od broni zmniejszone z 8% do 6%
  • Fleetfoot & Melee Charge: Odporność na pociski zmniejszona z 10% do 6%
  • Spirit Shredder Bullets: Spirit Resist Reduction -7% → -8%
  • Slowing Bullets: After buildup is achieved, debuff duration is refreshed rather than starting buildup again. Po nabiciu strzały odświeżają debuff zamiast go nabijać od nowa
  • Swift Striker: Fire Rate 18% → 20%
  • Express Shot: podstawowy weapon damage 165% → 185%
  • Toxic Bullets: Obrażenia zmniejszone z 2,5% maks. HP do 2,1%. Teraz skalują się z spirit power (0,005%)
  • Berserker: Bullet Resist 16% → 8%
  • Blood Tribute:
    • Healing Reduction -50% → -40%
    • Regeneracja poza walką: Teraz +4
    • Active Move Speed: 1.75 → 2
  • Weighted Shots:
    • Bullet Velocity -25% → -30%
    • Stamina Recovery -10% → -20%
  • Hunter’s Aura: now grants +1 Sprint
  • Spirit Rend: Redukcja Spirit Resist -7% → -8%
  • Crushing Fists: Bullet Resist 20% → 12%, Odległość Heavy Melee +70% → +60%
  • Armor Piercing Rounds: Szansa 60% → 50%
  • Shadow Weave:
    • Czas trwania 25s → 18s
    • Cooldown 40s → 32s
    • Zapewnia +25% Melee Damage po pojawieniu
  • Capacitor: Damage 45 → 50
  • Spellslinger: Czas trwania buffa 10s → 14s

[Vitality Items]

  • Guardian Ward: Cooldown 45s → 40s
  • Weapon Shielding / Spirit Shielding:
    • Barrier 400 → 325
    • Nie skaluje się z Spirit Power
    • Skaluje się z poziomem (+4)
  • Return Fire:
    • Bullet Resist 10% → 6%
    • Zwrócone Bullet Damage 60% → 50%
    • Zwrócone Spirit Damage 30% → 25%
  • Veil Walker: Cooldown 14s → 12s
  • Metal Skin: Cooldown 24s → 20s
  • Debuff Remover:
    • Bonus HP 125 → 100
    • Cooldown 45s → 50s
  • Trophy Collector: Poza walką regeneracja 2 → 3.5
  • Spirit Resilience: Spirit Resist 30% → 25%
  • Divine Barrier: Cooldown 45s → 40s
  • Cheat Death: Poprawiono śmierci od niektórych umiejetnośći (Sowa/Shiv)

[Spirit Items]

  • Rusted Barrel: Redukuje Bullet Resist o 5%, Cooldown 25s → 20s
  • Suppressor: Redukcja Fire Rate -35% → -30%
  • Cold Front: Spirit Resist 10% → 6%
  • Slowing Hex: Czas trwania 3s → 3.5s
  • Bullet Resist Shredder: -12% → -13%
  • Spirit Sap:
    • Redukcja Spirit Power -15 → -18
    • Zasięg 30m → 40m
    • Bonus HP 50 → 75
  • Disarming Hex: Cooldown 25s → 20s
  • Surge of Power:
    • Cooldown 8s → 14s
    • Czas trwania 6s → 8s
    • Fire Rate +20% → +22%
    • Spirit Power +25 → +28
  • Tankbuster: Ignoruje Spirit Resist, damage 6% → 5%
  • Decay: Damage 2.4% → 2.6%
  • Scourge: Szybkość pocisku 800 → 1600
  • Focus Lens: Cooldown 28s → 25s
  • Vortex Web: Szybkość pocisku 1800 → 2400

[Heroes]

Bebop
  • Nie zapewnia już +10% odpornośći na Bullet Resist.
  • Teraz zyskuje +0,3% Bullet Resistance za poziom.
  • Exploding Uppercut T2: Weapon Damage +50% → +40%, Czas trwania 12s → 9s.
  • Grapple Arm T1: Weapon Damage +25% → +20%, Czas trwania 10s → 6s.
Dynamo
  • Kinetic Pulse: Wysokość obrazeń 0.5m → 0.7m.
Grey Talon
  • Spirit Snare Curse Czas trwania: 1.75s → 2s.
  • Guided Owl cooldown: 135s → 120s.
Kelvin
  • Arctic Beam T3 nie odbija się już od celów.
Lady Geist
  • Essence Bomb nie przykleja się już do jednostek.
  • Cooldown: 10.5s → 14.5s.
  • Promień: 7m → 9m.
  • T1 zmieniono z „+2 m promienia” na „-4 s Cooldown”.
  • Prędkość pocisku +25%.
McGinnis
  • HP za poziom: 56 → 52.
  • Spectral Wall: poprawka błędu celowania w schody, zaktualizowana cząsteczka podglądu, teraz obsługuje kompensację opóźnień, ściana wybucha w miejscu podglądu po ręcznej detonacji.
  • HP turretów za poziom: 12 → 10.
Mirage
  • Podstawowy bullet damage: -10%.
Paradox
  • Skalowanie od Bullet damage: +10%.
Pocket
  • Początkowe obrażenia od Affliction Aktualny % obrażeń od HP: 10% → 12%.
Shiv
  • Rage narasta teraz tylko od graczy zadających obrażenia.
  • Rage build-up dla wszystkich rodzajów obrażeń: +20%.
  • Czas trwania Rage decay: 9s → 12s.
  • Czas trwania Bloodletting: 12s → 6s.
  • Bloodletting cooldown: 60s → 45s.
  • Bloodletting damage cleave: 30% → 40%.
  • T1/T2 zamieniono.
  • T3 Bloodletting: +20% → +35%.
Seven
  • Podstawowa prędkość ruchu: 7.1 → 6.9.
  • Skalowanie move speed spirit: 0.023 → 0.02.
  • Power Surge T1/T2 zamieniono.
  • Storm Cloud cooldown: 170s → 180s.
  • Skalowanie Storm Cloud Spirit Power: 0.7 → 0.65.
  • Storm Cloud DPS: 95 → 90.
  • Storm Cloud T3: +65 → +60.
Vindicta
  • Crow T1 odbicie nie odbija się już od objectivów.
  • Stake T3: +2m → +1m.
Viscous
  • Puddle Punch cooldown: 30s → 24s.
  • Puddle Punch T3 cooldown: 11.5s → 12s.
Warden
  • Podstawowy Bullet damage: 17 → 15.
  • Wzrost Bullet damage: 0.38 → 0.44.
  • DPS: 74 → 70.
  • Kradzież życia w trybie Last Stand przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami: 15% → 10%.
Wraith
  • Bullet damage: 4.95 → 5.115.
  • Wzrost Bullet damage: 0.18 → 0.175 (maks. bez zmian).
Yamato
  • Alt Fire podstawowy damage: 63.36 → 50.
  • Alt Fire rosnie z poziomem (+0.7).

To długo oczekiwana aktualizacja Deadlocka – wszystkie dotychczasowe poradniki mogą być już nieaktualne! Czas na nowe buildy, strategie i analizy.

Deadlock Polska – co Wy na to?

Co sądzicie o tej aktualizacji? na plus, na minus? Czekacie na publiczną betę? Podzielcie się opinią na Discordzie!

 Obserwuj Deadlockownia.pl oraz nasz kanał YouTube, żeby być na bieżąco.

 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry